Upravit stránku

Otevřená výzva pro školy běží, zjistěte další detaily o podobě InnoSchool!

23. 03. 2020

V tomto článku bychom rádi nejen zájemcům o zapojení do projektu představili nejdůležitější části vzdělávacího systému InnoSchool a podrobněji vysvětlili, jak budou jednotlivé prvky vypadat.

 

Seriózní hra

Koncept seriózní hry jako inovativní metody výuky se stal důležitým stavebním kamenem škol 21. století. Seriózní hra kombinuje vzdělávací interakce a vzdělávací obsah s multimediálními kanály zábavným a kreativním způsobem.

Seriózní hra cílí na rozvoj dovedností a schopností studentů v atraktivním digitálním prostředí, čímž chce stimulovat proces učení. Online část je integrována do aktivit ve třídě, kde jsou studenti školeni učiteli, mohou diskutovat o relevantních tématech, vyměňovat si nápady a inspirovat se navzájem. Všechny tyto interakce mají pozitivní dopad na proces vlastního rozvoje, zejména proto, že jsou podporovány úvahy o jejich vlastním výkonu a o výkonech svých spolužáků a kolegů. Kromě aktivit ve třídě budou online úkoly prováděny i mimo učebnu.

Seriózní počítačová hra vede studenty přes 5 nebo 6 modulů, přičemž 6. modul je určen pro studenty, kteří již mají zkušenosti s vzděláváním v oblasti podnikání. Na začátku hry se studenti seznámí s různými předvolenými sociálními potřebami, vyberou jednu z nich a postupně projdou ve skupinách jednotlivými úkoly, které je dovednou až k vytvoření jejich vlastního sociálně-podnikatelského plánu.

Hlavním cílem hry je naučit podnikatelské dovednosti středoškolské studenty, avšak způsobem, který je pro ně atraktivní a poutavý. Proto aplikace používá různé herní strategie. Součástí hry jsou tedy například otevřené úkoly a kvízové otázky. Při hraní hry získají studenti „speciální peníze“, které by mohly být použity k vybudování kanceláře pro jejich podnikání. Na druhé straně, jejich výkon bude povzbuzován tzv. „příznivci“, které budou získávat nebo ztrácet během hry, na základě jejich výsledků. Mezitím se studenti naučí vše, co je nutné o sociálním podnikání vědět, otestují si své znalosti a svůj pokrok budou moci sdílet na sociálních sítích.

 

Dotazník pro studenty

Všichni studenti, kteří se budou účastnit našeho PILOTU, se rovněž zúčastní měření, které se zabývá jejich podnikatelskými schopnostmi a dovednostmi. Dotazník, který budou studenti vyplňovat Před, a Po realizaci PILOTU nám pomůže odpovědět na otázky týkající se úspěšnosti vzdělávacího systému a především poslouží k následnému vylepšení systému.

Dotazník se zaměřuje na 3 oblasti:

  1. Sociálně-podnikatelské myšlení
  2. Sociálně-podnikatelské dovednosti
  3. Sociálně-podnikatelské chování

 

Příručka pro učitele

Dalším důležitým prvkem vzdělávacího systému InnoSchool je Příručka pro učitele, což je praktický průvodce metodikou a především způsob, jak pedagogy podpořit během pilotního projektu InnoSchool. Cílem je rovněž vytvořit metodiku, která bude sloužit i pro pedagogy, kteří budou vzdělávací systém využívat v dalších letech.

Koncept Příručky pro učitele je navržen tak, aby popisoval výukový systém InnoSchool, krok za krokem, se všemi jeho prvky. To znamená - seriózní hru, informace o její aplikaci, fakta o sociálních médiích a samozřejmě teoretické vstupy.

Projekt je spolufinancován z fondů Evropské Unie (ERDF, IPA, ENI)